Friday 2 November 2012

Pecah rumah lagi

Assalammualaikum..

Semalam, mase tengah goreng bihun untuk dinner, husband balik&cerita rumah 2nd floor kena pecah masuk.. Aku tanya mana die tau. Die kata tadi dok sembang dengan neighbour depan rumah ni kat luar..xdengar ke? Laa..yeke? mane nak tau..tengah khusyuk goreng bihun x dengar la u dok sembang ape kt luar tu.. Hehehe

Hmmm. semakin menjadi2 lak kejadian macam ni kan? orang sekarang da x takut nak wat jahat da.. Macam kes neighbour lower floor ni, die kuar makan (rase nye during lunch time) sekejap je pun. Balik2 tengok rumah da kena pecah.. Tapi aku x tau la ape barang yang hilang.

Kejadian ni kali ke-6 kat apartment ni. Mase rumah aku kena pecah masuk aritu, rase ralat la jugak sebab banyak barang2 yang hilang..TV LCD(beli guna duit gaji yg ke-3), DVD player, laptop&notebook(hantaran mase kahwin), husband's watch,duit 50sen dlm tabung(rase2 dalam RM500 gak la), cincin kahwin husband erm..pe ntah lagi..x ingat da la aku. Yang paling x boleh blah tu, astro card aku pun die tibai..bodoh punye penyamun. Mase tu x sampai sebulan lagi aku pindah masuk apartment ni & actually its newly completed.. Walaupun baru siap, guard dah ade la..guna access card bagai..tapi penyamun masuk semua x nampak.. abis tu yang guard dok dalam post depan main entrance tu buat ape? jadi patung bernyawa kat situ ke?

Aku rasa baru last month management install cctv kat lift lobby..tapi, semalam de lagi kes pecah masuk ni. Ape makna nye tu? nak kata guard x efficient? Memang pun.. Pesal aku cakap camtu? Ye la.. Asyik dok menyembang&membuta je dalam post die..bukan nak pergi round every floor. Nak kata system keluar-masuk lousy? Access card ade, car&motor sticker ade.. Kalo xde sticker guard x bagi masuk.. For visitor plak, kena record bagai, tinggal lesen la tapi macam mane diorang x boleh detect kes-kes macam ni?

Bila tanye kat guard, diorang kata x nampak siapa-siapa yang mencurigakan masuk or keluar.. Bile report kat polis, boleh plak tanye kite ade suspect x? Apa punya soalan da.. Orang kata 'orang dalam' gak punya kerja ni.. Tapi sape 'orang dalam' tu? Siapa yang harus dipersalahkan?

Hmm..aku tunjuk sekeping gambar masekes pecah masuk umah aku aritu..





Ok, till then, bye.

No comments:

Post a Comment