Friday 31 May 2013

2nd Anniversary Celebration @ Austin Steak House


Semalam kiteorang pergi makan kat Austin Steak House, Bandar Baru Bangi.. Kiranya macam dinner for our 2nd Anniversary la..
[Our anniversary on 28th May] 
Baru nak celebrate? 
Nape tak celebrate on the date itself? 

Ceh! sukati aku la kan.. hahaha. Actually, tak de plan pun nak celebrate. Ingat-ingat sendiri sudah.
 Apa? 
Tak romantik? 
Bukan..Bukan macam tu.. 
Bukan tak romantik, tapi kena fikir ongkos nya jugak.. 

Ye la kan sejak aku jadi suri rumah sepenuh masa ni, income datang dari En. Husband saja. 
So, tak nak la tambah burden kat dia kan.. Lagipun, bukan mati pun kalo tak celebrate kan..
[Heh! ko cakap je kan. Kalo husband ko tak celebrate muncung ko panjang je kan] 
Hehehehe.. 
Memang la kan.. Sapa tak mau diri dihargaikan..
Tambah-tambah lagi En. Husband aku ni bukan jenis pengingat tarikh-tarikh penting ni.. Birthday dia, dia ingat la.. Cer tanya bila birthday aku..Macam-macam tarikh dia bagi.. Nombor plate kereta yang dia hari-hari drive tu pun tak ingat.. Apa kan lagi alamat rumah sendiri.. Bila aku membebel kat dia, dia jawab "Bukan penting pun.." 
[ceh!]

Aargh! membebel pasal lain plak.. Aku nak cerita pasal anniversary kan. kebetulan pulak, anniversary kitaorang dengan Lan&Kak Niza tarikh nya sebelah-sebelah je. Diaorang on 29th May. So, semalam kira celebrate sekali la.. Diorang da 9 tahun kahwin kot..
 [Fuh! Long way to go]
 Hope our marriage last forever.. 
In sha Allah.. Aminnn...

Mula-mula Kak Niza suggest nak makan steambot [macam ni ke eja] kat Redwok Bangi.. ambil buffet.
 Tapi memandangkan perut aku jenis kecil bukan boleh makan banyak pun kan. Jadi tak relevant ambil buffet.. 
En. Husband pulak nak makan western food.
 Aku terus google nak cari port mana yang best. Kebetulan dulu pernah baca blogger Safiyah Osman [Sweetlikekissess] pernah cerita kedai-kedai western food yang dia pernah pergi. 
Dia pernah pergi 3 tempat HR Steak House, Wadhinana Islamic & Austin Steak House. 
Aku pilih Austin la lepas tengok banyak review yang kata makanan dia best. 






Tampal muka sendiri je la ek..
 Gambar makanan tak ada. Sebab makanan En. Husband sampai dulu & dia terus telan sorang-sorang 
[Huh!] 
En. Husband order Mix Steak & jus apple+asam boi.
 Mix steak harga dia RM15.90. Rasa sedap tapi portion kecil. So tak puas hati kat situ. 
Aku punya makanan sampai last sekali. Orang lain da habis makan, baru makanan aku sampai..
 Huhuhu [sadis aku kena makan sorang-sorang] 
Aku order Chic Golden Blue [RM 10.90] & Carrot susu.. 
Serious sedap. 
Sebab aku tak pernah try & nak lari dari kebiasaan makan chicken chop. 
Huhuhu.. 
Total untuk kami berdua RM33.30. 
Ok la kan. Tak la mahal sangat..

Overall, semua ok la. Service agak cepat, environment & decoration kedai menarik, makanan sedap, customer pun ramai gak. Service charge pun tak ada. 
Tapi aku tak tau la kalo dia da campur sekali dalam makanan..
 Lain kali boleh pergi lagi. 

So, siapa yang duduk area Cheras, Bangi & Kajang boleh la pergi try makan kat Austin Steak House. 
Ke korang memang da selalu makan, aku je baru 1st time tau. 
Hahaha 
[Ada aku kisah] 

Nah, aku bagi alamat dia:

Austin Steak House,
55GF, Jalan Kajang Impian 2/1
Taman Kajang Impian, Seksyen 7
Bandar Baru Bangi

No comments:

Post a Comment